A névjegy kártya, nem csak azt információt adja át, ami rá van írva, hanem – csakúgy mint a logó -, már küllemével is, első pillantásra mesél a tulajdonosáról. A rajta lévő szöveg mennyiségétől és minőségétől kezdve, a grafikai elemeken át, a kártya anyagáig és a nyomdai kivitelezéséig, mindennek jelentősége van abban, hogy a fogadó fél, hogyan ítél meg téged és a vállalkozásodat.
Az alábbiakban felvázolok néhány szempontot, amelyet érdemes figyelembe venned, ha névjegy kártya készíttetésen gondolkozol.
Bár csábító lehet, hogy a névjegy kártyának két oldala van és jó sok minden elfér rajta, de álljunk ellen a kísértésnek, hogy túl sok információt tegyünk rá, a névjegy kártya nem egy “mini szórólap”!
Ismerjük a célközönségünket! Csak azokat az adatokat és elérhetőségeket tegyük a névjegyre, amiket a legnagyobb valószínűséggel fognak használni az ügyfeleink – ez korosztálytól és érdeklődési területtől függően nagyban változhat.
Használjunk egyszerű és rövid email címet! Amikor e-mail fiókot hozunk létre magunknak vagy kollégáinknak, törekedjünk a hosszú nevek rövidítésére; pl. egy Gyöngyhalmi Kagylós Anna nevű személy esetében, jó ötlet lehet, a gyongyhalmi@.., kagylos@.., anna@.., vagy a gyk.anna@…, kezdetű cím, különösen, ha a @ utáni rész szintén hosszú. A rövid email cím, nem csak esztétikusabb névjegykártya tervezését teszi lehetővé, de könnyebben megjegyezhető, gyorsabban és egyszerűbben kezelhető az ügyfél számára.
Alkalmazzunk QR kódot! A QR kód helytakarékos, de rengeteg információt képes tárolni: nevet, email címet, telefonszámot, webcímet, közösségi média elérhetőségeket, egyszerű szövegeket stb. Jó ötlet lehet minden olyan esetben, ahol a célközönségünk nem riad vissza, ha mobil applikációt kell használnia.