Logó tervezés

A logó, nem csupán egy esztétikai elem, hanem a vállalkozásod jelképe, arculatának legfontosabb része, és olyan kommunikációs eszköz, amely egy szempillantás alatt mesél és véleményre, megítélésre sarkall. Ezért fontos, hogy a tervezésnek átgondolt szempontok, irányelvek alapján vágjunk neki, ebben segítenek az alábbi kulcskérdések, amiket ha megválaszolsz, akkor már is egy (nagy) lépéssel közelebb kerülünk ahhoz, hogy egy hasznos eszközt készítsek a számodra.


A Logó tervezés kulcskérdései

Mi a (fő) profilod? Bár ez az információ talán triviális, elképzelhető, hogy a céged tevékenységének csak egy bizonyos szegmensét érdemes kiemelni, ezért fontos meghatározni, hogy mi kerüljön a fókuszba.

Kik a célcsoport? Kiket szólítasz meg a vállalkozásoddal? Határozd meg azt a csoportot, amelyikre leginkább célközönségként tekintesz, ne feledd, ami mindenkinek szól, az valójában senkinek sem szól!

Hol jelenik majd meg a logód? Előfordulhat, hogy a megjelenés egy-egy helyszíne, speciális követelményeket támaszt a logóval szemben, ilyen lehet pl. egy mobil applikáció vagy egy ruhadarab.

Mi a céged hitvallása? Milyen értékeket és elveket képvisel a céged, mit tart fontosnak, mik a céljai? A termékei/szolgáltatásai hogyan kapcsolódnak azokhoz?

Mi a történeted? Minden vállalkozás valamilyen okból és céllal született, azon túl, hogy pénzt termeljen, – a céged története értékes információkkal szolgálhat, ezért érdemes erre is egy rövid kitérőt tenned.

Tiltólista: ha esetleg van olyan motívum, vagy elem, amely bár utal a vállalkozásodra, azonban semmiképp és semmilyen formában nem szeretnéd a logóban látni, azt jobb már az elején tisztázni.